ilektroniko katastima

Έχω ηλεκτρονικό κατάστημα. Γιατί χρειάζομαι νομική υποστήριξη;

Μόλις «παραλάβατε» από τον συνεργάτη σας web developer, το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησής σας. Είστε έτοιμοι να προωθήσετε με διαφημιστικές καμπάνιες και web marketing τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας και να δείτε τις πωλήσεις σας να «ανεβαίνουν». Μόνο που δεν είστε καθόλου έτοιμοι!

Οι περισσότεροι επαγγελματίες, όχι από άλλο λόγο αλλά κυρίως λόγω έλλειψης σωστής ενημέρωσης, αμελούν να δουν το ηλεκτρονικό τους κατάστημα αν «στέκει» νομικά. Θεωρούν ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος να συμβουλευτούν ένα δικηγόρο ειδικό σε αυτά τα θέματα γιατί

«τι μπορεί να μας συμβεί βρε αδερφέ;», «έχει όρους χρήσης όπως βάζουν όλοι, τους γνωστούς», «γιατί να βάλω όρους χρήσης, τι μπορεί να συμβεί;».

 

Ελάτε, μη μου πείτε ότι κάποιοι (και είμαι πολύ επιεικής στο «κάποιοι») δεν έχετε σκεφτεί έτσι.

Ε, λοιπόν ήρθε η ώρα να αναθεωρήσετε. Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι μια πολύ σοφή κατ’ εμέ αλλά και κατά γενική ομολογία επιχειρηματική κίνηση. Δεν είναι όμως ούτε εύκολο εγχείρημα ούτε μια διαδικασία που θα αντιμετωπίσετε λιγότερο σοβαρά. Απαιτεί την ίδια και περισσότερη μάλιστα προσοχή σε σχέση με το φυσικό σας κατάστημα και ιδού γιατί:

 

Για περισσότερα νομικά θέματα κάντε εγγραφή στο κανάλι μας στο YouTube   youtube subscribe 9348224

Στο φυσικό κατάστημα ο πελάτης βλέπει από κοντά το προϊόν και διαπιστώνει άμεσα αν του κάνει ή όχι. Αν ναι θα το αγοράσει, θα σας δώσει το τίμημα και κάπως έτσι τελειώνει μια ιστορία πώλησης.
Στο ηλεκτρονικό κατάστημα όμως ο πελάτης βλέπει μια περιγραφή που εσείς έχετε δώσει για το προϊόν. Είναι πολύ πιθανό τελικά να μην είναι το προϊόν που επιθυμούσε ή η υπηρεσία που του παρείχατε να μην ήταν αναμενόμενη των προσδοκιών του. Τι κάνουμε τότε;

Να που ερχόμαστε στο «έχω όρους χρήσης στο κατάστημά μου, τους γνωστούς». Μόνο που όταν «ανοίγετε», για πρώτη ίσως φορά, να δείτε τους όρους χρήσης του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, διαπιστώνετε ότι «κάτι δεν πάει καλά». Με το «κάτι δεν πάει καλά» σημαίνει ότι είτε δεν προβλέψατε νομικά για μια κατάσταση που τελικά προέκυψε είτε (άουτς) δίνετε «πάτημα» στον πελάτη σας να κινηθεί νομικά και να δικαιωθεί.

 

Αν λοιπόν δεν σας άρεσε η παραπάνω ιστορία σημαίνει ότι:

Βήμα πρώτο: Πρέπει να πάρετε σοβαρά το ηλεκτρονικό κατάστημα που έχετε «στήσει» και να καλυφθείτε νομικά.

Βήμα δεύτερο: Να ζητήσετε τη νομική συμβουλή ενός ειδικού σε θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου, κάτι που έπρεπε και πρέπει να κάνετε εξαρχής.

Βήμα τρίτο: Να εξοπλίσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα με σωστούς όρους χρήσης και πολιτική απορρήτου που θα εξασφαλίζουν αποκλειστικά τη δική σας επιχείρηση. Όροι χρήσης τρίτων (κυκλοφορούν «ελεύθεροι» και στο διαδίκτυο) ακόμα και αν είναι κομμένοι και ραμμένοι στην τάδε επιχείρηση, σε εσάς είναι παντελώς άχρηστοι.

Βήμα τέταρτο: Κατοχυρώστε τα πνευματικά δικαιώματα ή τη βιομηχανική ιδιοκτησία της επιχείρησής σας. Σήματα, πατέντες, εφαρμογές κ.α. είναι όλα εκτεθειμένα σε απεριόριστο αριθμό ατόμων στο διαδίκτυο. Ανάμεσά τους είναι και οι υπάρχοντες ή μελλοντικοί αθέμιτοι ανταγωνιστές σας.

Βήμα πέμπτο: Ελέγξτε το domain name, την ηλεκτρονική διεύθυνση δηλαδή που βρίσκει ο πελάτης το κατάστημά σας στο διαδίκτυο. Υπάρχει κίνδυνος σύγχυσης με άλλο παρόμοιο ηλεκτρονικό κατάστημα ή μήπως κάποιος τρίτος χρησιμοποιεί εσκεμμένα παρόμοιο domain name με το δικό σας;

Βήμα έκτο: Υιοθετήστε τη σωστή πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων. Προστατέψτε τα προσωπικά δεδομένα των πελατών σας με σωστή ασφάλεια (SSL πιστοποιητικά ασφαλείας και κρυπτογράφησης) και την επιχείρησή σας με σωστούς όρους για τη συλλογή, επεξεργασία και διατήρηση των προσωπικών δεδομένων των πελατών σας.

Αυτά είναι μερικά από τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για να «κοιμάστε ήσυχοι» από νομικής σκοπιάς τουλάχιστον, αν δεν θέλετε να βρεθείτε υπόλογοι ευθυνών και πιθανόν και αποζημιώσεων, κοινώς για να μην σας «τρέχουν» άσκοπα στα δικαστήρια.

Εγώ λέω ότι το «προλαμβάνειν» είναι καλύτερο του «θεραπεύειν». Εσείς τι λέτε;