Επιτυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα σε 5 βήματα

Πόσοι από εσάς έχετε ήδη το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop), αλλά δεν γνωρίζετε πώς θα το κάνετε ένα από τα πιο επιτυχημένα της αγοράς; Κοινός πόθος όλων όσων δραστηριοποιούνται εμπορικά στο διαδίκτυο είναι να δουν, αλλά και να συνεχίσουν να βλέπουν, την ιστοσελίδα – ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησής τους στην πρώτη σελίδα (ακόμα και στην αρχή αυτής) των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (βλ. Google search engine).

 

Για να γίνουν όλα τα παραπάνω, βασική προϋπόθεση είναι να ασχοληθείτε σοβαρά με το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Ένα μη ποιοτικό ηλεκτρονικό κατάστημα δύσκολα θα βρεθεί στα πρώτα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης οργανικά και όχι με διαφήμιση αν δεν έχετε φροντίσει για τα ακόλουθα:

 

Βήμα 1ο
Φροντίζετε η ιστοσελίδα που φιλοξενεί το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να έχει ένα φιλικό περιβάλλον για τον επισκέπτη που φιλοδοξείτε να κερδίσετε ως πελάτη (user friendly interface). Βασικό πλεονέκτημα θα σας δώσει επίσης η προσαρμοστικότητα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος σε περιβάλλον κινητών συσκευών (mobile responsive).

 

Βήμα 2ο
Αφού έχετε μεριμνήσει για την αισθητική του ηλεκτρονικού σας καταστήματος (ας πούμε το αντίστοιχο της βιτρίνας ενός φυσικού καταστήματος), θα πρέπει να δώσετε προσοχή και στο περιεχόμενό του. Φαντάζεστε να μπαίνετε σε ένα φυσικό κατάστημα και τα προϊόντα να είναι άτακτα τοποθετημένα και σε κακή κατάσταση, ενώ κάθε πληροφορία προς τον πελάτη να είναι κακογραμμένη, ελλιπής ή να απουσιάζει; Κάτι αντίστοιχο θα μπορούσε να συμβεί και σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει το περιεχόμενο του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, αλλά και της ιστοσελίδας που το φιλοξενεί, να είναι πλήρες, σωστό, οργανωμένο, αλλά και φιλικό προς τον επισκέπτη – υποψήφιο πελάτη σας.

 

Βήμα 3ο
Αφού έχετε κάνει όλα τα ανωτέρω, έχει έρθει η ώρα να θέσετε τους κανόνες με τους οποίους έχετε αποφασίσει ότι θα λειτουργεί το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Έχει έρθει η ώρα, με άλλα λόγια, να εξοπλίσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα με τους σωστούς όρους χρήσης (Terms of Service ή Terms & Conditions), οι οποίοι θα είναι κομμένοι και ραμμένοι αποκλειστικά στο δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα. Οι όροι χρήσης είναι στην ουσία η σύμβαση που συνάπτετε με τον κάθε πελάτη σας ξεχωριστά. Για το λόγο αυτό, οφείλουν να είναι αφενός ορθοί νομικά, αφετέρου να είναι εξατομικευμένοι στη δική σας περίπτωση (το copy paste ως πρακτική έχει παρέλθει, καθώς δημιουργεί, πλέον, περισσότερους κινδύνους από αυτούς που καλείται να αντιμετωπίσει).

Είναι, επομένως, η στιγμή που θα πρέπει να αποφασίσετε να επισκεφθείτε ένα εξειδικευμένο δικηγόρο, ο οποίος θα φροντίσει να καταρτίσει για εσάς και το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, τους κατάλληλους όρους χρήσης και θα σας θωρακίσει νομικά έναντι των πελατών σας και όχι μόνο. Σίγουρα δεν μπορείτε να καταρτίσετε μόνοι σας ένα νομικό κείμενο, το οποίο μάλιστα απαιτεί σύνθετες και εις βάθος νομικές γνώσεις σε πολλά και διαφορετικά νομικά αντικείμενα (προστασία καταναλωτή, εμπορικό δίκαιο, αστικό δίκαιο, δίκαιο ηλεκτρονικού εμπορίου κα.) τόσο σε ελληνικό, όσο και σε Ευρωπαϊκό και ενδεχομένως και σε διεθνικό επίπεδο. Μπορείτε, όμως, να επιλέξετε τον κατάλληλο δικηγόρο, ο οποίος θα διαθέτει τα προσόντα αυτά. Ο τελευταίος, θα σας βοηθήσει και στο 2ο βήμα που είδαμε παραπάνω, παρέχοντας την κατάλληλη νομική συμβουλή, αλλά και πρακτικές οδηγίες.

 

Βήμα 4ο
Το 4ο και προτελευταίο βήμα, πλην όμως το πιο βασικό (πιθανόν λόγω και των υψηλών προστίμων), θα μπορούσε να έχει ως τίτλο μία και μόνο λέξη, «GDPR». Με άλλα λόγια, το ηλεκτρονικό σας κατάστημα θα πρέπει να είναι πλήρως συμμορφωμένο (όπως άλλωστε και όλη η επιχείρησή σας) με το νέο Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων, τον γνωστό πλέον GDPR (General Data Protection Regulation). Βασικό κείμενο για τον σκοπό αυτό, είναι η Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και Απορρήτου του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Ένα αρκετά διαφωτιστικό βίντεο για να πάρετε μία ιδέα για τον GDPR μπορείτε να δείτε εδώ.

Έτσι, σε εκείνον τον δικηγόρο στον οποίο θα εμπιστευτείτε τη νομική θωράκιση της ηλεκτρονική σας επιχείρησης, θα αναθέσετε και τη σύνταξη αυτού του νομικού κειμένου, το οποίο απαιτεί περαιτέρω νομικές γνώσεις σε ζητήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων και μάλιστα εξειδικευμένες για το διαδικτυακό περιβάλλον.

 

Βήμα 5ο
Είστε σχεδόν έτοιμοι! Το μόνο που απομένει είναι να διαφημίσετε πλέον το καλαίσθητο, νομικά έγκυρο και φιλικό προς τους χρήστες ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Πριν το κάνετε, όμως, προσοχή! Επιλέξετε εκείνο το όνομα που θα σας κάνει να ξεχωρίστε εμπορικά στον κλάδο σας και να εκτοπίσετε τους ανταγωνιστές σας! Το όνομα αυτό θα είναι κομμάτι της εταιρικής σας ταυτότητας και για αυτό το λόγο θα πρέπει να επιλεγεί προσεκτικά. Όμως, θα είναι και το σήμα κατατεθέν του ηλεκτρονικού σας καταστήματος και στην ουσία της ποιότητας των προϊόντων ή υπηρεσιών σας. Φροντίστε να το κατοχυρώσετε ως εμπορικό σήμα (καταρχάς σε εθνικό ή ευρωπαϊκό επίπεδο), ώστε, αφενός να το χρησιμοποιείτε άφοβα (υπάρχουν περιπτώσεις που έστω και εν αγνοία προσβάλλεται εμπορικό σήμα τρίτων), αφετέρου να εμποδίσετε κάθε τρίτο που τυχόν θελήσει να το εκμεταλλευθεί εις βάρος σας (ο αθέμιτος ανταγωνισμός καραδοκεί). Ένας έμπειρος δικηγόρος στο δίκαιο των σημάτων, αλλά και στο δίκαιο της βιομηχανικής ιδιοκτησίας γενικότερα, θα σας οδηγήσει στον σωστό νομικά δρόμο.

 

Είδατε; Δεν ήταν δύσκολο! Σε μόλις 5 βήματα έχετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα νομικά θωρακισμένο, φιλικό προς τον καταναλωτή και έτοιμο να βγει μπροστά στον ανταγωνισμό!

Ας είναι το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα αυτό που θα ξεχωρίσει στο διαδίκτυο!

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας!